Straipsniai - 2016

Turtuolio užmačios lietuvoje: merginoms siūloma pasisaugoti („www.delfi.lt”, 2016-07-15)

Vilniaus centre išdygo reklama „Niekada nekeliaukite vieni“ – penkios seksualios merginos reklamuoja milijonieriumi save vadinančio Aarono Perezo įsteigtą pažinčių svetainę. „Carito“ atstovė Kristina Mišinienė sako per savo darbo praktiką mačiusi daug atvejų, kai tokios kelionių, vakarėlių kompanionės priverčiamos teikti ir seksualines paslaugas.
Reklamuojama svetainė Destinationgirls.com priklauso milijonieriumi save vadinančiam amerikiečiui A. Perezui. Apie šį vyrą Lietuvos žiniasklaida rašo dažnai – praėjusiais metais atidaromai minėtai pažinčių svetainei A. Perezas Lietuvoje ieškojo reklaminio veido. Turtuolis iš Amerikos savo feisbuko ir „Instagram“ paskyrose tuomet laukė privačių žinučių iš merginų, norinčių tapti pirmosios reklaminės kampanijos veidais.
Žiniasklaidai paskelbus, kad nugalėtoja tapusi šviesiaplaukė Kristina galimai užsiima prostitucija, A. Perezas paskelbė jos paslaugų atsisakantis.
Paties A. Perezo asmenybė spalvinga. Apie milijonierių nuolat platinami pranešimai žiniasklaidai. Juose A. Perezas pasakoja apie jam atliktas plastines operacijas ir tai, kad šįmet Vilniuje buvo tapęs „Uber“ vairuotoju, linksminosi su NBA švagždėmis ir t.t. Vieną tokių pranešimų žiniasklaidai prieš keletą mėnesių DELFI demaskavo.Nors pranešime žiniasklaidai teigta, kad A. Perezas sulaikytas ir uždarytas į areštinę po to, kai naktiniame klube Gedimino prospekte linksminosi su juodaodžiu draugu ir įsivėlė į konfliktą, viskas buvo kitaip. Policija tuomet paaiškino, kad A. Perezą, kuris svirduliavo, buvo akivaizdžiai girtas ir rėkavo ant praeivių, sulaikė ir nuvežė į trečiąjį policijos komisariatą. Čia jis atsisakė tikrintis blaivumą. Už nedidelį chuliganizmą A. Perezui skirta 50 eurų dydžio bauda.

Prieš porą metų duodamas interviu DELFI A. Perezas sakė Lietuvoje matantis sėkmingas galimybes investicijoms, mūsų šalyje ieškojo tinkamos vietos prabangiam restoranui. A. Perezas sakė vadovaujantis internetinio marketingo bendrovei Los Angele “SEO company LA”, o verslą pradėjęs paauglystėje, kada sukūrė socialinio tinklo „MySpace“ profilio aplinkų internetinį portalą.

Carito atstovė: panašu į prostitucijos skelbimą
Reklama su šūkiu „Niekada nekeliaukite vieni“ neseniai atsirado Vilniaus Vokiečių gatvėje. „Va čia tai bent. Nekeliaukit vieni? Kai tiek daug gražių kūnų aplinkui, kurie gali jūsų vienatvę praskaidrinti. Man tai dviprasmiškas, panašus į prostitucijos siūlymą skelbimas“, – išvydusi reklamą, sureagavo Lietuvos Carito programos „Pagalba prostitucijos ir prekybos žmonėmis aukoms“ vadovė K. Mišinienė.
K. Mišinienė sakė ir anksčiau pamąsčiusi apie šio turtuolio užmačias ir tikruosius tikslus. Pasak jos, į ką bevyniotum „eskorto“, „palydėjimo paslaugas“, ilgos prostitucijos ausys vis tiek išlenda. „Per savo darbo praktiką mačiau daug tokių atvejų, kai tokios kelionių, vakarėlių kompanionės teikia ir seksualines paslaugas. Merginų, o taip pat ir vaikinų, verbavimas vyksta labai maloniai, po truputį įvedant juos į realybę, merginos mums pasakojo, jog ateina toks momentas, kai tu tiesiog psichologiškai negali pasakyti „ne“, – kalbėjo su prostitucijos ir prekybos žmonėmis aukomis dirbanti K. Mišinienė.Pasak K. Mišinienės, gal milijonieriaus jausmai ir bus užgauti, bet temą reikia kelti į paviršių. „Jį patį perfrazavusi sakyčiau, kad „Lietuva yra mažas, įvairaus plauko verslo rykliams nuostabus kraštas – nepriteklius, psichologinės problemos moteris, vyrus, o ir vaikus stumia į tokias situacijas, kur jie turi save parduoti vaidindami esą laimingi ir suradę savo vietą“, – teigė specialistė. Tuo metu skelbimą išvydę Policijos departamento atstovai DELFI sakė iš jo nematantys pagrindo daromai nusikalstamai veikai įžvelgti.

D. Baranauskė: tokie dalykai įtraukia ir į smurtą, ir į prostituciją

Labdaros ir paramos fondo „Frida“ vadovė Daiva Baranauskė iškart atkreipė dėmesį, kad reklamoje vaizduojamos merginos. „Aš čia matau kitą žinutę – lyčių stereotipų įtvirtinimą. Vėl čia tie baisieji atskiri Marso ir Veneros pasauliai. Vėl mes atskiriame pasaulius – jei palydovė kelionėje, tai turi būti graži mergina, su kuria kelionė smagesnė“, – sako D. Baranauskė.

Ji baisisi, kad į nuolat rengiamus magiško moteriškumo mokymo užsiėmimus susirenka daug žmonių. „Taip užtvirtiname standartus, kurie paskui įtraukia ir į prostituciją, ir į toksinius, ir į smurtinius santykius. Stereotipinis elgesys paskui uždeda elgesio standartus, įsuka į tokį elgesį, iš kurio išeiti paskui labai sunku. Stereotipinis elgesys toks – tikra moteris paklusni, nuolanki, švelni, graži, su sijonu“, – kalbėjo pašnekovė.

„Mes daug stipriau akcentuojame tuos dalykus nei buvo mano jaunystėje, baisiaisiais sovietiniais laikais. Tikrai nenorėčiau į tuos laikus grįžti, bet dėl lyčių standartų sovietmečiu gyvenome laisviau, galėjome daug labiau sau leisti su vaikinais bendrauti kaip su draugais, taip pat ir vaikinai su merginomis kaip su draugėmis. Priešingai nei dabartinis jaunimas, kuris labai paiso stereotipų ir romantinio bendravimo ritualų“, – kalbėjo D. Baranauskė. „Čia tikriausiai yra verslas, paslėptas išnaudojimas, kriminaliniai dalykai ir jie žaidžia tais pačiais stereotipais“, – matytą reklamą apibūdino pašnekovė.

A. Perezas: liūdna, kad žmonės greiti teisti
Pats JAV gyvenantis A. Perezas per Lietuvoje esantį atstovą spaudai DELFI sakė paprasčiausiai reklamuojantis pažinčių svetainę. „Svetainės tikslas yra padėti žmonėms susipažinti kelionėms. Tai puikus būdas rasti kelionės bičiulį, susitikti su vietiniais, rasti meilę. Daug žmonių kasmet keliauja vieni, nes jų draugai atšaukia planus. Taigi kodėl neturėti svetainės, kuri padeda nekeliauti vienišiems“, – aiškina A. Perezas.
Šiuo metu Vilniuje stovi tik vienas toks reklaminis stendas, bet ateityje planuojama turėti po 2-3 stendus Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Pasak A. Perezo, vaikinai gali susirasti vaikinus, merginos – merginas, vaikinai merginas ir atvirkščiai – svetainė nieko nediskriminuoja. Pasak A. Perezo, apie 60 proc. svetainės lankytojų – lietuviai.

„Žmonės visada randa galimybių gera pavaizduoti blogu nepaisant to, ką tu darai. Bet žmonės, kurie naudos tinklalapį teisingais tikslais, sulauks didelio pasisekimo ir gerai praleis laiką. Mūsų tikslas – blokuoti kiekvieną, kuris naudoja svetainę netinkamai, priešingai, jei ji sumanyta. Taigi jei žmonės turi neigiamą požiūrį į mano svetainę, tai jų problema“, – tvirtino verslininkas.

A. Perezo teigimu, tie, kuriems nepatiko reklama, turėtų skirti laiko ir užsiregistruoti svetainėje. „Tada jie reklamoje neįžvelgs prostitucijos. Kaip sakoma, niekada nespręsk apie knygą pagal viršelį. Žmonės greiti teisti ir tai liūdna“, – sakė jis. Klausiamas apie konkurse nugalėjusią Kristiną, kuri, kaip vėliau paaiškėjo, vertėsi prostitucija, A. Perezas aiškino, kad ji vertėsi prostitucija naudodamasi kitomis svetainėmis. Esą kada tai tik buvo išsiaiškinta, su ja nutraukti visi ryšiai ir ji neturi būti siejama su svetaine.

Dėmesio!

Visą parą veikia Kovos su prekyba žmonėmis ir išnaudojimu centro SOS numeris +370 679 61617, skirtas konsultuoti, patarti ir informuoti nukentėjusius nuo įvairių prekybos žmonėmis formų, prostitucijos, seksualinės prievartos, pabėgusius nepilnamečius.

Šiuo numeriu skambinti kviečiami ir šeimų nariai, bet kokių tarnybų atstovai, įtariantis apie galimą išnaudojimo, smurto ar apgavystės atveją. Kovos su prekyba žmonėmis centro specialistų komanda – socialinė darbuotoja, psichologė ir teisininkas – pasiruošę padėti tiek Lietuvoje, tiek už jos ribų.

Publikuota: 2016-07-15, http://www.delfi.lt/news/daily/lithuania/turtuolio-uzmacios-lietuvoje-merginoms-siuloma-pasisaugoti.d?id=71795680