Tyrimai
2018 rugpjūčio 24d. Seimo kanceliarijos Informacijos ir komunikacijos departamento Tyrimų skyrius atliko tyrimą apie Šiaurės šalių (Švedijos) kovos su prostitucija modelio teisinį reglamentavimą. Nuoroda į tyrimą.
Šiame, Seimo kanceliarijos Informacijos ir komunikacijos departamento, atliktame tyrime apžvelgiamos baudžiamosios atsakomybės reglamentavimas už seksualinių paslaugų pirkimą Airijoje, Islandijoje, Kanadoje, Norvegijoje, Prancūzijoje ir Šiaurės Airijoje. Taip pat pateikiama kita su prostitucijos teisiniu reglamentavimu susijusi informacija.
Mitai apie prostituciją
- Tai darbas, kaip ir bet kuris kitas darbas;
- Tai savanoriškas karjeros pasirinkimas;
- Tai asmeninis intymus aktas;
- Tai įkūnija moterų seksualinį išsilaisvinimą.
- Prostitutės pačios nustato seksualinės ir ekonominės sąveikos su klientais sąlygas;
- Prostitutės ir sąvadautojo santykiai yra abipusiai naudingi socialiniai ir verslo mainai, kuriuos moterys pasirenka savo laisva valia.
10 priežasčių, kodėl nelegalizuoti prostitucijos
- Prostitucijos legalizavimas / dekriminalizavimas yra dovana suteneriams, žmonių pardavėjams ir sekso industrijai;
- Prostitucijos legalizavimas / dekriminalizavimas ir sekso industrija skatina moterų pardavimą prostitucijai;
- Prostitucijos legalizavimas / dekriminalizavimas nekontroliuoja sekso industrijos. Atvirkščiai – plečia ją;
- Prostitucijos legalizavimas / dekriminalizavimas didina pogrindinę, paslėptą, nelegalią ir gatvės prostituciją;
- Prostitucijos legalizavimas ir sekso industrijos dekriminalizavimas didina vaikų prostituciją;
- Prostitucijos legalizavimas / dekriminalizavimas neapgina moterų prostitucijoje;
- Prostitucijos legalizavimas / dekriminalizavimas didina prostitucijos paklausą. Jis skatina vyrų motyvaciją pirkti moteris seksui, atpalaiduojant juos nuo socialiai priimtinų normų laikymosi;
- Prostitucijos legalizavimas / dekriminalizavimas negerina moterų sveikatos;
- Prostitucijos legalizavimas / dekriminalizavimas neskatina moterų rinktis;
- Moterys prostitucijos sistemose nenori, kad sekso industrija būtų legalizuota ar dekriminalizuota.
Atsakomybę numatantys nacionaliniai teisės aktai
Asmenų skaičius, kurie buvo patraukti atsakomybėn už vertimąsi prostitucija ir už šios paslaugos pirkimą laikotarpiu 2004 - 2013
Asmenų skaičius, kurie buvo patraukti administracinėn atsakomybėn už vertimąsi prostitucija ir už šios paslaugos pirkimą laikotarpiu 2014 - 2017
Lietuvos Policijos departamento 2018 m. lapkričio 14 d. pateikti statistiniai duomenys, laikotarpiu nuo 2014 m. iki 2017 m., parodantys kiek iš viso buvo užfiksuota teisės pažeidimų pagal iki 2017 m. galiojusio ATPK 1821 str. 1 ir 2 dalis, bei nuo 2017 m. įsigaliojusį ANK 487 str. 1 ir 2 dalis, kurie numato atsakomybę už vertimąsi prostitucija ar atlygintinį naudojimąsi prostitucijos paslaugomis:
Vertimasis prostitucija | Atlygintinis naudojimasis prostitucijos paslaugomis | Pakartotinis vertimasis prostitucija | Pakartotinis atlygintinis naudojimasis prostitucijos paslaugomis | |
2014 | 122 (18.48%) | 23 (3.48%) | 179 (30.92%) | 1 (0.17%) |
2015 | 79 (11.97%) | 29 (4.39%) | 154 (26.60%) | 1 (0.17%) |
2016 | 114 (17.27%) | 18 (2.73%) | 179 (30.92%) | 3 (0.52%) |
2017* | 275 (41.67%) | 0 | 62 (10.71%) | 0 |
Viso | 590 (89.39%) | 70 (10.61%) | 574 (99.14%) | 5 (0.86%) |
660 | 579 |